Tabele kalorii
tabelekalorii.blog.interia.pl
Powrót

Tabela kalorii

2008-09-16
Według popularnego słownika określenie ilości kalorii w produktach żywnościowych wyraża ilość energii, którą przeciętnie przyswaja ludzki organizm przy spożyciu takiego produktu. Taka żywnościowa energia jest później niezbędna do podtrzymania funkcji życiowych i aktywności.
Tabela kalorii  służy nam do liczenia kalorii, co okazuje się być bardzo przydatne podczas odchudzania. Znajomość ilości kalorii jaką posiada zjadany przez nas produkt pozwala na kontrolę wagi. W ten sposób kontrolujemy nie tylko ciężar ciała, ale jesteśmy w stanie właściwie ułożyć swoją dietę odchudzającą.
Jedną z najczęstszych stosowaną dietą na świecie jest tzw. dieta 1000 kalorii. Dieta ta polega na dostarczaniu organizmowi w pożywieniu, wszelkich koniecznych składników nie przekraczając przy tym 1000 kalorii dziennie. W tej diecie niezbędna jest tabela kalorii, która ułatwia przeliczać kalorie w produktach, które wykorzystuje się do przygotowywania codziennych posiłków. Dieta ta jest w miarę bezpieczna o ile nie przesadzimy i nie zejdziemy z dziennej porcji kalorii poniżej 1000.
Stosując diety warto pamiętać, że gwałtowne odchudzanie i szybki spadek wagi nie wpłyną pozytywnie na nasz wygląd i samopoczucie. Dbałość o utrzymanie właściwej wagi powinna się odbywać przez całe nasze życie, mamy przecież do dyspozycji świetną pomoc jaką jest właśnie tabela kalorii.
kalorie (gość) 2010-10-28
Kalorie warto (i de facto trzeba) liczyć nie tylko w związku z odchudzaniem ale i w trakcie gdy pozostajemy na normalnej tj. nie odchudzającej diecie. Jeśli zależy nam na utrzymaniu nienagannej figury musimy znać swoje zapotrzebowanie energetyczne i przystosować doń kaloryczność spożywanych pokarmów. Wiedza 'kaloryczna' jest też niezbędna sportowcom. Niedobór kalorii może się bardzo poważnie odbić na organizmie osób intensywnie ćwiczących. Kalorie cały czas trzeba mieć na uwadze, aczkolwiek nie należy też przesadzać, drobiazgowe liczenie każdej zjadanej czy potrzebnej kalorii nie jest najczęściej potrzebne. Zazwyczaj wystarczy ogólna wiedza o kaloryczności poszczególnych pokarmów i umiejętność obserwowania własnego organizmu
Sandra GIRT, Olsztyn (gość) 2010-12-19
KALORIA. KILOKALORIA. Błędy w IG.
BH.22.
MOTTO: KALORIA, kilokaloria czy Ktoś wie o co CHODZI !? *

KALORIA:
(łac. calor - ciepło) historyczna jednostka ciepła, obecnie gdy ciepło jest utożsamiane z energią jest pozaukładową jednostką energii (skrót cal); często używana jest jednostka wielokrotna kilokaloria (skrót kcal); 1 kcal = 1000 cal. Dawniej definiowana jako ilość ciepła potrzebna do podgrzania, pod ciśnieniem 1 atmosfery, 1 g czystej chemicznie wody o 1°C od temperatury 14,5 °C do 15,5 °C. 1 cal = 4,1855 J

1 KALORIA ogrzewa 1 gram wody o 1 stopień C.
1 KILOKALORIA ogrzewa 1000 gram wody o 1 stC.
1 gram węglowodanów to 4 kcal, tzn. ogrzeje 4000 gram wody czyli 4 litry.

ILOŚĆ CIEPŁA PO SPALENIU NP. 100 GRAM FASOLI, TO OK. 300 KILOKALORII:
Ilość ciepła po spaleniu np. 100 gram fasoli, tj. ok. 300 kilokalorii.
300 kilokalorii ogrzewa = 300 000 gramów wody tj. 300 litrów wody.

CO DALEJ, GDZIE TO CIEPŁO Z PRZEMIAN ?!
GDZIE jest spalarnia, który to piec do spalania realizuje, gdzie ciepło jest odprowadzane ?
GDZIE mamy ciepłownię lub piec ciepłowniczy kumulujący tę ENERGIĘ ?
GDZIE ? Kto odpowie na te pytania ?
Czy niektórym ROZUM odebrało ?!
Kto tę bzdurę wyjaśni, GDZIE się spala w żołądku jest ognisko, czy w jelitach i jak to ciepło jest odprowadzone, z przemian biochemicznych, CIEPŁO !?

BAWMY SIĘ W DOBRY KABARET I WYJAŚNIJMY TĘ BZDURĘ ?!
Przypominam WSZYSTKIM, że żyjemy na planecie o nazwie Ziemia i jeszcze nie postradaliśmy swoich zmysłów.

SPOSTRZEŻENIE:
Ci którzy głoszą teorię o kilokaloriach mają: NIEREALNY odbiór rzeczywistości, to najdelikatniej mówiąc, lub inaczej plotą od rzeczy, a MY to słuchamy i mamy to podobno swoimi organizmami REALIZOWAĆ. UFFF !! Jak gorąco od tych kilokalorii w tym irracjonalnym i nierealnym przecież przekazie. Mamy dobitny, oczywisty wynik tej teorii: czyli rosnącą plagę otyłości i cukrzycy typu 2. I co, i NIC, a to już jest przykre.

ARTYŚCI ODMALOWALI, TAK SOLIDNIE NAMALOWALI; PLAGĘ OTYŁOŚCI I PLAGĘ CUKRZYCY TYPU 2:
I chcą tymi samymi farbami malować dalej. Czas zapytać o farby !! *

PUENTA:
1. Elementarz dla 7 letniego dziecka napisany jest bez błędów. WYNIK: wszyscy umiemy bezbłędnie i czytać, i pisać.

2. Książki o żywieniu dla ludzi napisane są oto tak, że: przedstawiona w nich wiedza jest: niepełna, niespójna i nie oddaje prawd przyrodniczych realistycznie. Nie umiemy wobec tego, czytać zależności żywieniowych ułożonych przez gospodarza planety ZIEMIA, tj. przez PRZYRODĘ !! WYNIK: wszyscy tyjemy, no i zaczynamy mieć cukrzycę typu 2.

Kaloria, kilokaloria KTO potrafi to wyjaśnić !! Czy Nikt się nie orientuje w identyfikacji kalorii i kilokalorii.

UWAGA:
Powinniśmy zatem zaopatrzyć się w PATYCZEK, którym rytmicznie pukamy się po własnym CZOLE, próbując wrócić do realiów, obowiązujących na planecie o nazwie ZIEMIA.

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.

ZOBACZ TEŻ; CHLEB na OTYŁOŚĆ, wg: IRL KRAKÓW.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. ***
Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/

iffi (gość) 2011-01-15
stale licząc kalorie wpadamy w swego rodzaju błędne koło, owszem na początku przygody ze zderowym odchudzaniem i zdrowym odchudzaniem trzeba mieć je na uwadze i liczyć dość skrzętnie, ale z czasem można tego zaprzestać. W zasadzie sama eliminacja najbardziej tuczących cukrów prostych (cukru rafinowanego) i innych łatwo przyswajalnych węglowodanów większości osób wystarczy. Ja osobiście nie liczę kalorii, a w ciągu roku schudłam 6 kilogramów nie głodząc się, a jedynie zwiększając aktywność fizyczną. Dodałam do tego jeszcze jeden prosty zabieg, dzięki któremu podkręciłam nieco metabolizm - jem częściej tj. około 5 posiłków dziennie, odpowiednio mniejszych oczywiście
Wiktor85 (gość) 2012-02-11
Bardzo interesujący artykuł, mam szczerą nadzieję na następne. Co więcej cały blogas jest OK i czym prędzej dodaję go do swych zakładek.
Wyszukiwanie
Wyszukaj w tym blogu:
Fraza:
Od kalendarz do kalendarz
 
Archiwum
Rok 2014
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2013
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2012
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2011
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2010
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2009
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Sierpień
Lipiec
Czerwiec
Maj
Kwiecień
Marzec
Luty
Styczen
Rok 2008
Grudzień
Listopad
Październik
Wrzesień
Statystyki
Liczba osób które odwiedziły mojego bloga:
 
3122
Liczba osób które skomentowały mojego bloga:
 
28
Liczba osób które wpisały sie do Ksiegi Gosci:
 
1
<< Październik 2014
PonWtŚrCzwPiąSobNie
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Księga gości
 
Zobacz serwisy INTERIA.PL